تصویر پارتیشن تک جداره نصب شده برای راهرو

پارتیشن یک دیوار یا جداکننده غیر باربر است که به منظور جداسازی یک اتاق یا بخشی از سقف از اتاق دیگر نصب می­ شود. دیوارهای جداکننده از آجر، چوب، بتن، شیشه (همانند دیوایدر شیشه ای) و غیره ساخته می ­شوند. ما در این مقاله سعی بر این کرده­ ایم تا شما را با تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره آشنا نماییم؛ با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

آشنایی با انواع پارتیشن­ ها

در این بخش شما با انواع پارتیشن­ ها آشنا می­ شوید. پارتیشن­ ها عموماً به دسته ­های زیر تقسیم می ­شوند:

پارتیشن شیشه‌ ای

پارتیشن شیشه ای و پارتیشن شیشه ای فریم لس را می­ توان در پروژه ­های مسکونی و تجاری مانند دیوارهای غیر باربر و پنجره­ ها استفاده کرد. کاربردهای محبوب آن شامل دیوارهای غرفه دوش، پارتیشن­ های داخلی، چراغ‌های جانبی برای درهای ورودی، پنجره­ های زیرزمین و دیوارهای آشپزخانه بدون پنجره است. این پارتیشن جایگزین قدرتمندی برای پنجره­ ها به حساب می­آیند در حالی که می­ توانند بخشی از دیوارها باشند که نور و عایق بسیار خوبی را ارائه دهند.

پارتیشن‌ های چوبی

چهارچوب چوبی یا در کف و یا توسط دیوارهای جانبی پشتیبانی می­ شود. چهارچوب شامل چیدمان سفت و سختی از اعضای چوبی می ­باشد. ممکن است از هر دو طرف گچ کاری شده یا با تخته و غیره پوشانده شود.

پارتیشن دال گچی

از گچ سوخته یا گچ پاریس مخلوط با خاک اره درست می­ شود. دال­ هایی با ضخامت 5 تا 10 سانتی متر در قالب­ های آهنی یا چوبی تهیه می­ شود. برای تشکیل اتصالات سفت و سخت، بهترین شیارها در صفحات گچی داده می­ شود. میخ‌ها و پیچ‌ها را می­توان به راحتی به این دال­ ها وصل کرد.

پارتیشن فلزی

سبک وزن، نسوز و قوی است. یک ماده عایق در فضاهای توخالی پر می­ شود. برای ساختمان­ های اداری و صنعتی استفاده می­ شود و همچنین از تراشه‌های فلزی ساخته شده است که توسط سیم­ ها پشتیبانی می ­شوند.

تصویر پارتیشن شیشه ای استفاده شده در یک مکان اداری
آشنایی با ویژگی های پارتیشن های تک جداره

پارتیشن تک ­جداره چیست؟

پارتیشن شیشه ای تک ­جداره نوعی پارتیشن شیشه ای است که برای تفکیک فضاها و مکان­ های بزرگ به کار می­ رود. پارتیشن­ های تک جداره معمولاً به مواد مختلفی مانند ام دی اف، شیشه و آلومینیوم ساخته می­ شود. این پارتیشن را می­توان به صورت کوتاه و بلند طراحی کرد.

ویژگی­ های پارتیشن تک جداره

در این بخش می­ خواهیم به مزایا و ویژگی پارتیشن­ های تک جداره بپردازیم. ویژگی ­های پارتیشن تک جداره شامل موارد زیر می ­باشد:

  • پارتیشن­ های تک جداره معمولاً دارای رنگ­ بندی و ترکیبات منحصر به فردی است. از این رو می­ تواند باعث پسندیده شدن هر سلیقه­ ای باشد.
  • پروسه نصب و راه اندازی پارتیشن­ های تک جداره بسیار آسان و راحت می ­باشد.
  • مونتاژ آن­ مانند نصب پارتیشن بسیار آسان است.
  • قیمت پارتیشن­ های تک جداره نسبت به دیگر پارتیشن­ ها بسیار ارزان­تر هستند.
تصویر پارتیشن شیشه ای دوجداره در یک محیط اداری
معرفی پارتیشن دوجداره و ویژگی های آن

آشنایی با پارتیشن دوجداره

پارتیشن­ های دوجداره نیز مانند پارتیشن­ های تک جداره شامل ساختاری می ­باشد که یک فضای بزرگ را از هم تفکیک می کند. اما پارتیشن­ شیشه ای دوجداره دارای عایق صدا می ­باشند که نمی­ گذارند صدا به طرف دیگر انتقال پیدا کند.

ویژگی ­های پارتیشن دوجداره

در این بخش به ویژگی­های پارتیشن دوجداره می­پردازیم. ویژگی پارتیشن­ های دوجداره شامل موارد زیر می ­باشد:

  • این پارتیشن­ ها طوری ساخته شده ­اند که کابل و سیم­ های شبکه به راحتی از بین آن عبور می کند.
  • هیچ­گونه اتصال بدنه و پاراتیزی در این پارتیشن­ ها موجود نیست.
  • پارتیشن­ های دوجداره شامل عایق­ های صدا می­ باشند. این مسئله باعث می­ شود که هیچ صدایی را از خود عبور ندهند.
  • در این پارتیشن­ ها می­­توان از پرده و کرکره بین جدارها استفاده کرد.
تفاوت پارتیشن دوجداره با تک جداره از نظر کاربرد
مقایسه کامل پارتیشن دوجداره با تک جداره از نظر کاربرد

تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره از نظر کاربرد

حال که با پارتیشن تک جداره و دوجداره آشنا شدید بد نیست که تفاوت این دو را از نظر کاربرد بدانید:

  • پارتیشن دوجداره معمولاً در فضاهای پر رفت و آمد استفاده می­ شود. پارتیشن­ های دوجداره نمی­ گذارند که صدا از یک قسمت به قسمت دیگر درز پیدا کند. اما پارتیشن تک جداره این‌طور نیست. این پارتیشن بدون داشتن عایق صوتی است و معمولاً در مکان ­های که رفت و آمد کم است استفاده می­ شود.
  • نصب و راه ­اندازی پارتیشن­ های تک جداره بسیار آسان است و خود را به زحمت نمی ­اندازید. اما پارتیشن­ های دوجداره این­گونه نیستند. علاوه بر سنگینی وزن این مدل، بسیار نصب کردنشان سخت است.
  • در پارتیشن­ های دوجداره از ستون کمتری استفاده می­ شود. زیرا این نوع بسیار مقاوم بوده و در زمین مستحکم می ­شوند. اما تک جداره­ ها این­گونه نیستند و باید برای آن­ ها ستونی در نظر گرفت تا بر روی زمین مستحکم شوند.

بیشتر بدانید : جان پناه و نرده شیشه ای چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تفاوت پارتیشن دوجداره با تک جداره از نظر مدل
مقایسه تفاوت های پارتیشن دوجداره با تک جداره از نظر مدل

تفاوت پارتیشن دوجداره با تک جداره از نظر مدل

در ادامه تفاوت پارتیشن دوجداره با تک جداره از نظر مدل آرا برای شما بررسی کرده ایم:

با کمک پارتیشن تک جداره می­ توانید به راحتی قسمت­ های مختلف دفتر خود را باکس کنید. پارتیشن تک جداره شفاف است و نور و دید کافی را با وقفه ایجاد می کند که قابل توجه است. پارتیشن­ های تک جداره به دلیل مقرون به صرفه بودن و در عین حال جذاب بودن بسیار محبوب هستند. تفاوت زیادی بین پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره به جز چند مورد وجود ندارد.

این پارتیشن دارای سیستم عایق بهتری است که حواس پرتی کمتری را به کارمندان ارائه می­ دهد. آن­ ها برای محدود کردن صدای عبور طراحی شده ­اند. اگر به دنبال یک منطقه با پلان باز هستید اما می­ خواهید سر و صدا در اطراف دفتر شما کمتر باشد، پارتیشن دو جداره بهترین گزینه است.

تفاوت پارتیشن دوجداره با تک جداره از نظر جنس
مقایسه تفاوت های پارتیشن تکجداره و دوجداره از نظر جنس

تفاوت پارتیشن دوجداره با تک جداره از نظر جنس

همان‌طور که در بخش ­های بالایی گفته شد پارتیشن­ های دوجداره بسیار جنس بهتری نسبت به تک جداره ­ها دارند. به علت آنکه در دوجداره­ ها از دو لایه شیشه استفاده می­ شود. اما در ساخت پارتیشن­ های تک جداره از یک لایه شیشه استفاده می­ کنند. برای ساخت پارتیشن­ های تک جداره و دوجداره معمولاً از نوع شیشه ­های زیر استفاده می­ شود:

شیشه مات

این نوع خاصی از شیشه است که دارای سطح مات می ­باشد. در درجه اول برای کاهش دید استفاده می­ شود. چنین شیشه­ای یک ماده عالی برای ساخت دیوارهای پارتیشن برای دفتر است. سبکی فضا را حفظ می کند و به آن رمز و راز و اصالت می­بخشد. استفاده از درجات مختلف شفافیت، الگوهای منحصر به فرد، ترکیب شیشه­ای از چندین رنگ امکان ایجاد یک طراحی خاص را فراهم می کند.

شیشه تریپلکس

شیشه تریپلکس چند لایه می ­باشد که از دو یا چند لایه تشکیل شده است. که با یک چسب پلیمری به هم چسبانده شده­اند. ضخامت چنین ساختاری می­تواند از 8 تا 40 میلی متر متغیر باشد. دیوارهای اداری شیشه­ای ساخته شده از تریپلکس با استحکام، ایمنی و دوام مشخص می ­شوند.

شیشه صاف

این شیشه 7 برابر قوی‌تر از حد معمول است و می ­تواند بارهای ساکن قابل توجهی را با انحرافات زیاد بدون تخریب تحمل کند. دیوار اتاق ساخته شده از شیشه صاف مقاومت در برابر بارهای شوک دینامیکی و نوسانات دما را افزایش می­ دهد.

شیشه رنگی

این نوع بر اساس تکنولوژی استاندارد با افزودن رنگ ساخته شده است. در ساخت این شیشه از روش رنگ‌آمیزی یک سایه یکنواخت در کل سطح استفاده می ­کنند. شیشه رنگی باز تابندگی و توانایی انتقال نور را کاهش می­ دهد. پارتیشن دفاتر از شیشه­ های رنگی در معرض رطوبت و اشعه ماوراء بنفش قرار نمی­ گیرند. آن ­ها فضای داخلی را به خوبی تکمیل می ­کنند. همچنین به خوبی با دکوراسیون دیگر ترکیب می ­شوند.

تفاوت پارتیشن دوجداره با تک جداره از نظر قیمت
مقایسه پارتیشن تکجداره و دو جداره از نظر قیمت

تفاوت پارتیشن دوجداره با تک جداره از نظر قیمت

پارتیشن دوجداره به علت اینکه از مواد بیشتری در ساخت استفاده شده است گران ­تر از تک جداره می‌باشد و همچنین قابلیت­ های دوجداره نیز آن را از پارتیشن تک جداره متمایز کرده است.

قابلیت‌ های عایق

این احتمالاً بزرگ‌ترین تفاوت بین پارتیشن­ های تک جداره و دوجداره است. متأسفانه، پارتیشن­ های تک جداره به اندازه پارتیشن­ های دوجداره از نظر حرارتی کارآمد نیستند و قادر به ایجاد مانع کافی از بیرون نیستند. به طور کلی، شیشه­ های دوجداره خواص عایق بهتری دارند و به نوبه خود کنترل دمای بهتری در داخل خانه برای شما فراهم می‌کنند.

بهره وری انرژی

دوجداره­ها گرما و سرما را حفظ می­کنند و باعث بهره­وری انرژی نیز می ­شوند. بسیاری از صاحبان منازل و شرکت­ها متوجه می ­شوند که قبض انرژی آن­ها بسیار کمتر از کسانی است که پارتیشن­ های تک جداره دارند.

امنیت کلی

امنیت نیز تفاوت بزرگ دیگری است. منصفانه است که بگوییم یک شیشه به راحتی و بدون نیروی زیاد شکسته می‌شود. این امر باعث می­ شود که پارتیشن­ های تک جداره یک خطر امنیتی برای صاحبان شرکت باشند. برعکس، پارتیشن­ های دوجداره به دلیل استحکام و دوام بسیار بیشتر شناخته شده ­اند. آن­ ها همچنین روز به روز در حال به روز شدن هستند.

مقدار چگالش

تراکم می­ تواند مشکل بزرگی برای صاحبان شرکت باشد. میزان تراکم که روی شیشه­ های پارتیشن خود می­بینید بسته به اینکه شما هم پارتیشن یک یا دو جداره داشته باشید متفاوت است.

پارتیشن­ های تک جداره و دوجداره از چه موادی تشکیل شده ­اند؟

عنصر اصلی در ساخت پارتیشن تک جداره و دوجداره پروفیل است. پروفیل به عنوان یک پایه و یک قاب پشتیبانی است که پانل‌ها به آن متصل می ­شوند. ساخت پارتیشن اداری ممکن است مستلزم ساخت درب و نصب درب شیشه ای باشد. درب­ هایی که جزئی از پارتیشن­ های اداری هستند می­ توانند از پیکربندی­ های مختلفی برخوردار باشند.

 طراحی درها می ­تواند برای تک جداره و دوجداره متفاوت باشد. چنین پارتیشن­ هایی احساس راحتی را در شرکت ایجاد می ­کنند. همچنین در عین حال روند مراقبت از پارتیشن بسیار ساده می­ شود. کیفیت بی­نظیر مواد مورد استفاده برای تولید پروفیل­ های پارتیشن باعث شده است تا این پارتیشن­ ها یک سر و گردن از دیگر هم از هم نوعان خود بالاتر باشد. این عمال همچنین خاصیت ارتجاعی و سختی عمر طولانی را تضمین می کند.

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

استفاده از پارتیشن تک جداره بهتر است یا دوجداره؟

در این مقاله برای شما عزیزان تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره را به صورت کامل بررسی کردیم. این که شما از کدام استفاده کنید کاملاً بستگی به این دارد که شما در چه مکان و فضایی می ­خواهید از پارتیشن­ ها استفاده کنید. اگر در فضاهای شلوغ و بزرگ می­ خواهید پارتیشن را به کار گیرید، پیشنهاد ما به شما دوجداره است. اگر مایل به استفاده در فضاهای کوچک و خلوت هستید ما به شما تک جداره­ را پیشنهاد می‌کنیم.

شرکت شیشه تتراجام

سوالات متداول

  • پارتیشن تک جداره بهتر است یا پارتیشن دوجداره؟
    پاسخ به این سوال، کاملاً بستگی به این دارد که شما در چه مکان و فضایی می­ خواهید از پارتیشن­ ها استفاده کنید. اگر در فضاهای شلوغ و بزرگ می­خواهید پارتیشن را به کار گیرید، پیشنهاد ما به شما دوجداره است. اگر مایل به استفاده در فضاهای کوچک و خلوت هستید ما به شما تک جداره­ را پیشنهاد می‌کنیم.
  • برای محیط های اداری، چه مدل پارتیشن شیشه ای مناسب تر می باشد؟
    از بهترین پارتیشن های اداری، می توان به پارتیشن شیشه ای طرح دار، کرکره ای، فریم لس، فریم دار، دوجداره، پارتیشن شیشه ای مات و پارتیشن اداری متحرک اشاره کرد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *