معرفی یراق آلات شیشه ای

درباره یراق‌آلات شیشه‌ای چه می‌دانید؟ آیا آن‌ها را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید چگونه باید بر اساس نیازهای خود بهترین یراق‌آلات را انتخاب کنید؟ در این مقاله از سایت تتراجام، به معرفی یراق آلات شیشه ای پرداخته‌ایم. از این نوشتار به عنوان راهنمای خرید و معرفی یراق آلات شیشه ای استفاده کنید تا بتوانید به بهترین شکل تصمیم بگیرد.

یراق آلات شیشه ای چیست و چه کاربردهایی دارد؟

یراق‌آلات شیشه‌ای، ابزارهایی کناری هستند که روی درها یا پارتیشن شیشه‌ای نصب می‌شوند و بسته به هدفی که برای آن طراحی شده‌اند، نیاز کاربران را برآورده می‌سازند.

درب‌ شیشه‌ای
معرفی یراق آلات شیشه ای برای درب

معرفی یراق آلات شیشه ای درب

معرفی یراق آلات شیشه ای را با معرفی یراق آلات شیشه ای درب آغاز می‌کنیم. درهای شیشه‌ای یراق‌آلات مختلفی دارند؛ از جمله لولا، قفل، دستگیره، استوپ و سایر یراق‌آلات. هر کدام از آن‌ها نیز خود به چند دسته بخش می‌شوند:

لولای درب شیشه ای

لولای درب شیشه ای، نوعی یراق است که برای آویزان کردن در از چارچوب و پشتیبانی از آن به کار می‌رود. این لولا به در کمک می‌کند که هم به‌آسانی باز و بست شود، هم محکم سر جای خود بماند.

لولای اسپایدری

لولای اسپایدری یا همان یراق عنکبوتی، از یک گره (عنکبوت) مرکزی و بازوهای کشیده‌شده به سمت بیرون تشکیل می‌شود. این بازوها به‌معمول از فلزاتی مانند فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند و به پنل‌های شیشه ای در وصل می‌شوند. در واقع بازوها هستند که در را نگه می‌دارند.

لولای شیشه به شیشه

این‌ها مانند یک کتاب هستند و کاربست آن‌ها جایی است که می‌خواهیم دو شیشه را به یکدیگر وصل کنیم. به‌مثل در ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای از این نوع لولا استفاده بسیار می‌کنند. اگر لولا را شبیه یک کتاب در نظر بگیریم، هر کدام از جلدهایش به یکی از پنل‌ها وصل می‌شود و اینگونه هر دو پنل به یکدیگر متصل می‌شوند. ذات کتابی لولا، به یکی از پنل‌ها اجازه باز و بست شدن می‌دهد.

لولای پاطاقی

لولای پاطاقی به‌دلیل استحکام و قدرتی که دارد، برای نصب درب شیشه ای سنگین به کار می‌رود. بنابراین، اگر در را از شیشه‌ای سنگین ساخته باشند، نصب آن نیازمند لولای پاطاقی است. اگرچه این لولا ارزان نیست، اما کیفیتی فوق‌العاده دارد.

لولای کف رونده

همانطور که از نامش پیداست، به درون کف زمین می‌رود. این لولا برای نصب درهای اتوماتیک بسیار استفاده می‌شود. و از آن‌جایی که داخل زمین پنهان است، دیده نمی‌شود و بنابراین به در اجازه می‌دهد که ظاهری مدرن‌تر به نمایش بگذارد.

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

قفل درب شیشه ای

قفل درب شیشه ای برای برای ایمن‌سازی درهای شیشه‌ای طراحی شده‌است. از آن برای افزایش امنیت، جلوگیری از ورود غیرمجاز و ایجاد حریم خصوصی در مکان‌های مختلف از جمله اداره‌ها، ساختمان‌های تجاری، املاک مسکونی و ویترین‌ها استفاده می‌کنند.

قفل مغناطیسی

این قفل از دو قطعه تشکیل می‌شود: یک آهنربای الکتریکی و یک صفحه آرماتوری. آهنربا به چارچوب وصل می‌شود و صفحه آرماتوری به خود در. هنگام درگیر شدن قفل، آهنربای الکتریکی یک نیروی مقناطیسی قوی ایجاد می‌کند و صفحه آرماتوری را به سمت خود می‌کشد و اجازه حرکت را به آن نمی‌دهد. اینگونه امکان باز و بست کردن در از بین می‌رود.

قفل برقی

قفل‌های برقی بر خلاف قفل‌های سنتی، برای قفل‌وباز شدن نیازی به کلید فیزیکی ندارند و این مکانیزم را یک جریان الکتریکی در آن‌ها کنترل می‌کند. وقتی قفل یک سینگال معتبر می‌گیرد، به‌مثل از سیستم کنترل مرکزی یا یک کلید کارتی، فعال می‌شود و به در اجازه بازشدن می‌دهد.

قفل سوئیچی

قفل سوئیچی یکی از رایج‌ترین انواع قفل در ایران است. به‌ویژه روی در ورودی خانه‌ها بسیار به‌کار می‌رود. همانطور که از نامش پیداست، مانند سوئیچ خودرو عمل می‌کند. وقتی خودروی خود را استارت می‌زنید، سوییچ به حالت قبل بر می‌گردد. قفل سوئیچی نیز به همین شکل عمل می‌کند. وقت در باز شد و شما کلید را رها کردید، قفل به حالت قبل بر می‌گردد.

قفل ریموتی

نوعی دیگر از قفل‌های برقی است که سیگنال را به جای سیستم کنترل مرکزی یا کلید کارتی، از یک ریموت کنترل از راه دور می‌گیرد. نوع پیشرفته‌تر این قفل‌ها دیگر حتی به ریموت هم نیاز ندارد. یک سیم‌کارت درون دستگاه تعبیه می‌کنند، شماره‌های مجاز را برای آن را تعریف می‌کنند و پس از آن، هرگاه یکی از آن شماره‌ها با دستگاه تماس بگیرد، در باز و بسته می‌شود.

دستگیره درب شیشه ای

در ادامه به معرفی انواع دستگیره برای درب شیشه ای پرداخته ایم:

دستگیره اهرمی

دستگیره اهرمی به‌احتمال، رایج‌ترین دستگیره‌ای است که در زندگی می‌بینیم. عملکرد آن مانند قفل سوئیچی است. زبانه پس از باز شدن در به جای خود بر می‌گردد. تنها تفاوت‌ها در این است که قفل سوئیچی فقط قفل است و با کلید باز می‌شود، اما دستگیره اهرمی هم قفل است، هم دستگیره، و با فشار دادن اهرم به پایین باز می‌شود. البته با کلید می‌توان آن را قفل‌تر کرد تا با اهرم باز نشود. ناگفته نماند که انواع مختلفی از دستگیره اهرمی وجود دارد؛ مثلا دستگیره بالا و پایین کردن شیشه خودرو نیز یک دستگیره اهرمی است. اما وقتی صحبت از دستگیره در است، نوع اهرمی، آن است که گفتیم.

دستگیره پلاک

همان دستگیره اهرمی است و تفاوت ویژه‌ای با آن ندارد. جایی به آن دستگیره اهرمی گویند، جایی دیگر، دستگیره پلاک. البته ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد اما در معرفی یراق آلات شیشه ای آن‌ها را یکسان در نظر می‌گیرند.

دستگیره لوله ای

در حالی که دستگیره اهرمی یا همان پلاک، بیشتر روی درهای چوبی نصب می‌شوند تا شیشه‌ای، دستگیره لوله‌ای رایج‌ترین یراق به‌کاررفته در ساخت درهای شیشه‌ای است. احتمال دیدن دستگیره اهرمی روی یک در شیشه‌ای، ناچیز است. اما به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که در شیشه‌ای بدون دستگیره لوله‌ای وجود ندارد. روی هر در شیشه‌ای دو دستگیره لوله‌ای در دو طرف آن نصب می‌شود که یکی را باید هل دهید و یکی دیگر را بکشید. به‌مثل اگر دری به داخل باز می‌شود، وقتی بیرون هستید و می‌خواهید داخل‌ شوید باید دستگیره بیرونی را بگیرید و هل دهید، و وقتی داخل هستید و می‌خواهید بیرون بروید، باید دستگیره داخلی را بگیرید و بکشید.

استوپ

در معرفی یراق آلات شیشه ای درب، استوپ یک بخش بسیار مهم است. استوپ‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: دیواری و زمینی.

استوپ دیواری آن است که روی دیوار نصب می‌شود و نمی‌گذارد که در به دیوار برخورد کند و بکشند یا دستگیره‌اش به دیوار آسیب بزند. کاربرد این استپ وقتی است که درب و دیوار زاویه 90 درجه دارد و ویژه اتاق‌هایی است که درب آن‌ها در گوشه‌شان است.

نوع دیگر، یعنی زمینی، وقتی به کار می‌رود که در با هیچ دیواری زاویه ندارد و ۱۸۰ درجه باز و بسته می‌شود. این درها به‌احتمال وقتی کامل باز شوند، به لنگه دیگر خود می‌رسند و با آن جفت می‌شوند. این خطر وجود دارد که دو لنگه به یکدیگر بخورند و هر دو بشکنند یا دست‌کم دستگیره لنگه دوار، به لنگه ثابت بخورد و آن را بکشند. در اینجا یک استوپ کوچک روی زمین نصب می‌کنند تا اجازه ندهند که لنگه دوار به لنگه ثابت برسد.

موارد دیگر: مانند گیره، درزگیر، زهوار، آرام بند و چشمی

یراق‌آلات دیگری برای درهای شیشه‌ای وجود دارد که هر کدام وقتی نیاز باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از جمله گیره، درزگیر، زهوار، آرام‌بند و چشمی. معرفی یراق آلات شیشه ای این دسته آنچان مورد نیاز نیست و کاربست آن‌ها از نامشان پیداست.

یراق آلات پارتیشن شیشه ای
معرفی یراق آلات شیشه ای برای پارتیشن

معرفی یراق آلات شیشه ای پارتیشن

اکنون وقت معرفی یراق آلات شیشه ای پارتیشن است. پارتیشن‌های شیشه‌ای نیز یراق‌آلات خاص خود را دارند که برای نصب پارتیشن شیشه ای وجود آن‌ها نیاز است.

پایه پارتیشن شیشه ای

پایه پارتیشن شیشه‌ای، پنل‌ها را به اسکلت پارتیشن یا به یکدیگر نصب می‌کند و پارتیشن را سر پا نگه می‌دارد. به آن بست هم می‌گویند.

پایه اسپایدری

پایه اسپایدری از یک مرکز عنکبوتی و چند بازو ساخته می‌شود. هر بازو به یک پنل شیشه‌ای می‌چسبد و اینگونه، پایه می‌تواند چند پنل را به یک پارتیشن تبدیل کند.

پایه فیکس

پایه‌های فیکس یا فیکس پوینت، پنل‌های شیشه‌ای را به زمین یا دیوار نصب می‌کنند و به آن‌ها استحکام می‌بخشند.

پایه دیواری

پایه دیواری، همان پایه فیکس است و به‌طور ویژه برای نصب پنل‌های پارتیشن به دیوار به کار گرفته می‌شود.

مفصل پارتیشن شیشه ای

مفصل برای ساخت گوشه‌های پارتیشن به کار می‌رود و پنل‌هایی را که قرار است با یکدیگر زاویه داشته‌باشند، به یکدیگر وصل می‌کند.

قفل پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای معمولا در فضای داخلی یک اتاق ایجاد می‌کنند و یکی از پنل‌ها نقش در را بازی می‌کند. روی این پنل قفل به کار می‌رود تا حریم خصوصی بیشتری داخل پارتیشن فراهم شود.

موارد دیگر: مانند گیره، درزگیر، زهوار و دستگیره

موارد دیگر نیز بسته به نیاز کاربر، مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیازهای او را برطرف می‌سازند. معرفی یراق آلات شیشه ای این دسته نیز مورد نیاز نیست.

حمام شیشه ای
معرفی یراق آلات شیشه ای برای حمام

معرفی یراق آلات شیشه ای حمام

حمام شیشه‌ای نیز می‌تواند نوعی پارتیشن به شمار آید. یراق آلات آن نیز مانند یراق آلات پارتیشن است. در این بحش به معرفی یراق آلات شیشه ای حمام می‌پردازیم.

لولا درب حمام شیشه ای

برای ساخت درب حمام شیشه‌ای از لولاهایی استفاده می‌شود که پیش‌تر معرفی کردیم.

دستگیره درب حمام شیشه ای

دستگیره درب حمام شیشه‌ای نیز تفاوتی با دستگیره‌های سایر درب‌های شیشه‌ای ندارد و آن‌ها را پیش‌تر معرفی کردیم.

موارد دیگر: مانند گیره، درزگیر، زهوار و حوله خشک کن

موارد دیگر نیز بسته به نیاز به کار گرفته می‌شوند؛ مانند گیره، درزگیر، زهوار و حوله خشک کن. معرفی یراق آلات شیشه ای این دسته نیز مورد نیاز نیست.

نکات مهم در انتخاب یراق آلات شیشه ای

پس از معرفی یراق آلات شیشه ای، باید بیاموزیم که هنگام انتخاب یراق آلات شیشه‌ای، نکاتی بسیار مهم وجود دارد. توجه به آن‌ها شما را یاری می‌کند تا بهترین گزینش را داشته باشید.

نوع شیشه

بسته به نوع شیشه، ممکن است یراق‌آلات ویژه‌ای نیاز داشته باشید. مثلا اگر می‌خواهید بدانید چه کسی در زده و منتظر ورود است، اما شیشه از نوع مات است و نمی‌توانید بیرون را ببینید، چشمی به شما کمک خواهد کرد.

وزن شیشه

وزن شیشه نکته بسیار مهمی در انتخاب یراق‌آلات موردنیازتان است. هر چه شیشه سنگین‌تر باشد، نیاز به یراق‌آلاتی با جنس بهتر دارید. به‌ویژه وقتی می‌خواهید لولا، مفصل، پایه و استوپ تهیه کنید.

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

نوع کاربری

بسته به نوع کاربری، ممکن است یراق‌آلات مختلفی نیاز داشته باشید. مثلا برای درب شیشه‌ای نیاز به استوپ دارید. برای پارتیشن نیاز به مفصل و پایه دارید و برای حمام شیشه‌ای، نیاز به دستگیره. نوع کاربری، تعیین‌کننده ابزار و یراق موردنیازتان است.

کیفیت و برند

بسته به نوع شیشه، نوع یراق نیز متفاوت می‌شود. اگر از شیشه باکیفیتی استفاده می‌کنید، باید از یراق‌آلات باکیفیت نیز استفاده کنید و بالعکس.

قیمت

با توجه به بودجه‌ای که دارید، انتخاب‌های شما گسترده‌تر یا محدودتر خواهد بود. سعی کنید از یک مشاور حرفه‌ای مانند کارشناسان تتراجام کمک بگیرید تا به شما کمک کند. مشاوره باعث می‌شود که ابتدا نیازهای خود را بشناسید و سپس، بفهمید که چگونه می‌توانید از بودجه‌ای که در اختیار دارید، بیشترین بازدهی را به دست آورید.

جمع بندی

در این مقاله، به معرفی یراق آلات شیشه ای پرداختیم، بسته به نوع کاربری، آن‌ها را دسته‌بندی کردیم و هر دسته را زیر ذره‌بین گذاشتیم. برای معرفی یراق آلات شیشه ای، انواع مختلف را بسته به کاربردشان، به دسته‌های یراق‌آلات در، پارتیشن و حمام شیشه‌ای تقسیم کردیم و هر کدام را در بخش ویژه خود، به‌کمال معرفی کردیم و توضیح دادیم.

شما می توانید انواع پارتیشن اداری شیشه ای، حمام شیشه ای و درب شیشه ای را با بهترین یراق آلات موجود در بازار به شرکت تتراجام سفارش دهید تا طرح مد نظر شما را در کمترین سرعت در محل نصب نماییم. با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

شرکت تتراجام

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *