تفاوت های شیشه رنگی خارجی با ایرانی و تصویر تعدادی شیشه رنگی روی یکدیگر

شیشه دارای انواع مختلفی است که برخی از ویژگی‌های شیشه باعث تفاوت آن با انواع دیگر می‌شود. یکی از شیشه‌هایی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیشه رنگی است. این شیشه‌ها معمولا برای دکوراسیون داخلی منازلی استفاده می‌شوند که طراحی آن‌ها مدرن بوده و بر اساس رنگ تم داخلی خانه، رنگ شیشه را هم انتخاب می‌کنند. این نوع شیشه دارای دو نوع ساخت خارجی و ایرانی است. تفاوت شیشه رنگی خارجی و ایرانی در برخی موارد بسیار مشهود است و از همین رو در این مقاله به بررسی کامل این تفاوت‌ها از لحاظ جنس، مدل و قیمت خواهیم پرداخت.

تفاوت شیشه رنکی ایرانی با خارجی از نظر جنس و تصویر یک دیوار طراحی شده با شیشه رنگی نارنجی
مقایشه شیشه رنگی ایرانی و خارجی از نظر جنس

تفاوت شیشه رنگی ایرانی و خارجی از نظر جنس

ساخت شیشه رنگی در داخل و خارج ایران در برخی از شرکت‌ها متفاوت است. به این منظور می‌توانید شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. برای ساخت شیشه رنگی در ایران و مقایسه با مشابه خارجی آن کافی است که نوع و جنس خود شیشه را مورد مقایسه قرار دهید. متریال استفاده شده برای ساخت خود شیشه است که اصلی‌ترین عامل در تعیین کیفیت و جنس شیشه را دارد. برای فهمیدن تفاوت شیشه رنگی خارجی و ایرانی می‌توانید دو شیشه را در کنار هم قرار داده و از روی ظاهر این دو نوع آ‌ها را مقایسه کنید.

در برخی موارد دیده می‌شود که این دو نوع شیشه قابل قیاس با یکدیگر نیستند و از سطح یکسانی برخوردارند. برای ایجاد رنگ شیشه، از فلزهای مخصوص آن استفاده می‌شود. میزان و کیفیت نوع فلزی هم که در مواد شیشه ریخته می‌شود می‌تواند تاثیر زیادی در جنس شیشه بگذارد.

باید این موضوع را بدانید که هر چیزی که در هر کشوری تولید می‌شود، بستگی به آب‌وهوای آن دارد. ساخت شیشه در داخل ایران به‌منظور برطرف‌کردن نیازهای داخلی افراد است که ویژگی‌هایی که دارد برای بسیاری از مناطق آب‌وهوایی دیگر که شاید در ایران نداشته باشیم، مناسب نباشد. جنس شیشه از این نظرها مورد بررسی قرار می‌گیرد که در برابر آب‌وهوای مختلف سازگاری داشته باشد، رطوبت را به خود جذب نکند، رنگ شیشه رنگی پس از مدتی کدر نشود و ضدخش باشد.

برای این‌که تفاوت شیشه رنگی خارجی و ایرانی را بهتر درک کنید، می‌توانید برروی آن‌ها آزمایش‌هایی را انجام دهید. این آزمایش‌ها می‌توانند در این راستا باشند که عاملی که باعث ایجاد خش روی شیشه می‌شود را روی آن‌ها انجام دهید. سپس شیشه‌ای که استحکام و مقاومت بیشتری در برابر این عامل داشت، کیفیت بهتری از نظر جنس خواهد داشت. دیده می‌شود که شیشه رنگی ایرانی دارای ته‌رنگ سبزی است که شیشه خارجی رنگ واضحی دارد.

تفاوت شیشه رنکی ایرانی با خارجی از نظر قیمت و تصویر یک کابینت طراحی شده با شیشه رنگی زرد
شیشه رنگی ایرانی با خارجی از نظر قیمت چه فرقی با هم دارند؟

تفاوت شیشه رنگی ایرانی و خارجی از نظر قیمت

برای اینکه قیمت شیشه رنگی خارجی و ایرانی را با یکدیگر مقایسه کنیم، در ابتدا باید گفت که معمولا هر جنسی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شود معمولا قیمت بالایی دارد. قیمت شیشه‌ای که از خارج وارد ایران می‌شود هم خارج از این مستثنا نیست. معمولا اجناس خارجی برای ساخت شیشه رنگی بستگی به شرکتی دارد که آن را تولید می‌کند. قیمت شیشه رنگی هم به همین موضوع بستگی دارد. این مثال وجود دارد که می‌گویند هرچه پول بدهی آش می‌خوری.

باید گفت که اغلب موارد دیده می شود که جنسی که قیمت بالاتری دارد، کیفیت بالاتری هم خواهد داشت. اما برخی موارد هم پیش می‌آید که این گرانی بی علت بوده و فقط قیمت آن شیشه است که زیاد است. اگر مسئله کمیت از کیفیت برایتان ارزش بیشتری دارد می‌توانید جنس ایرانی را خریداری کنید. تفاوت شیشه رنگی خارجی و ایرانی در قیمت بسیار مشهود است و جنس خارجی قیمت بیشتری دارد. معمولا افرادی که سراغ خرید شیشه رنگی می‌روند، قیمت آن را هم درنظر گرفته و این مسئله برایشان مهم است.

جنس ایرانی برای شیشه رنگی از قیمت ارزان‌تری نسبت به جنس خارجی دارد و همین امر باعث می‌شود که بسیاری از افراد تمایل زیادی نسبت به خرید این محصول داشته باشند. باید این موضوع را درنظر بگیرید که برای چه مکانی می‌خواهید از شیشه رنگی استفاده کنید. اگر قصد دارید برای فضای بین کابینت از شیشه رنگی استفاده کنید، باید از شیشه‌ای استفاده کنید که کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

تفاوت شیشه رنکی ایرانی با خارجی از نظر مدل و تصویر یک اتاقو تلویزیون و میز تی وی با شیشه رنگی ایرانی
شیشه رنگی مدل ایرانی با خارجی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

تفاوت شیشه رنگی خارجی و ایرانی از نظر مدل

شیشه‌های رنگی که در داخل ایران ساخته می‌شوند باتوجه به طراحی داخلی و کاربردهای آن تولید می‌شود. میزان مقاومت جنس ایرانی بر اساس همان چیزهایی که قرار است با آن مواجه شود بررسی شده و تولید می‌شود. شیشه رنگی می‌تواند هر طرحی را به خود بگیرد و باتوجه به آن در هر مکانی استفاده شود. مدلی که طراحان ایرانی برای شیشه‌های رنگی درنظر می‌گیرند به عوامل مختلفی بستگی دارد که از این شیشه‌ها استفاده می‌شود.

تفاوت شیشه رنگی خارجی و ایرانی را می‌توانید از این منظر هم مورد بررسی قرار دهید. باز هم این موضوع باز می‌گردد به جایی که قصد دارید از این شیشه‌ها استفاده کنید. برای مثال اگر قصد دارید که برای فضای بین کابینت از شیشه رنگی استفاده کنید، استفاده از مدل‌های شیشه خارجی به شما توصیه می‌شود.

شیشه رنگی ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

در مقایسه این دو مدل از شیشه‌های رنگی باید بحث کیفیت را مورد بررسی قرار دهید. مشخصا کیفیت شیشه رنگی خارجی بیشتر است اما نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که باید عوامل دیگر را هم درنظر بگیرید. یکی از این عوامل که اهمیت بسیاری دارد سازگاری جنس ایرانی با آب‌وهوای داخلی است. استفاده از شیشه رنگی ایرانی برای مکان‌هایی همچون پارتیشن اداره یا خانه و یا مکان‌هایی از این شکل پیشنهاد می‌شود.

کاربرد های شیشه رنگی و تصویر یک کمد طراحی شده با شیشه رنگی
شیشه رنگی چه کاربرد هایی دارد؟

کاربردهای شیشه رنگی

شیشه دارای انواع مختلفی است که یکی از آن‌ها شیشه رنگی است. شیشه رنگی دارای کاربردهای مختلفی است که معمولا برای فضای داخلی خانه و برخی از محل کارها مانند اداره‌جات و شرکت‌ها استفاده می‌شود. استفاده از شیشه رنگی به این منظور است که فضا از حالت بی‌روحی در بیاید و روح و نشاط به آن مکان بازگردد. بازی با رنگ‌ها باعث می‌شود که درون افراد حس تازگی و شادابی رخنه کند و انرژی مثبت بگیرند. برخی از کاربردهای شیشه رنگی را نام برده و در مورد آن توضیح خواهیم داد.

1. استفاده از شیشه رنگی برای فضای بین کابینت

برخی از افراد برای زیبایی بیشتر آشپزخانه خود از شیشه‌ بین کابینتی استفاده می‌کنند. معمولا این نوع شیشه‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شود در برابر حرارت مقاوم بوده و رنگ آن‌ها تغییر نکند. تفاوت شیشه رنگی خارجی و ایرانی در این زمان مشخص می‌شود که هر کدام از آن‌ها چه میزان مقاومتی را از خود نشان می‌دهند. اگر شیشه رنگی که برای این کار استفاده می‌شود مقاومت کافی را نداشته باشد، ممکن است با حرارت کم هم بشکند.

2. شیشه رنگی برای پنجره

تفاوت شیشه رنگی خارجی و ایرانی را می‌توانید در پنجره‌های رنگی خانه‌های قدیمی مشاهده کنید. استفاده از رنگ‌های متنوع و مختلف برای شیشه پنجره در این خانه‌ها باعث می‌شود که فضا بسیار دلنشین شود. تابیدن نور خورشید به شیشه‌های رنگی باعث می شود که بازتاب آن به خانه تابیده شود و رنگ‌ها را مهمان خانه کند. این شیشه‌ها هم مانند شیشه‌های رنگی دیگر دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث شده به این منظور استفاده شوند.

یکی از ویژگی‌های شیشه رنگی برای پنجره این است که در برابر شرایط آب‌وهوایی گوناگون مقاوم باشد. شیشه رنگی‌ای که برای پنجره استفاده می‌شود باید در برابر رطوبت مقاومت کافی را داشته باشد.

پارتیشن شیشه ای رنگی قهوه ای در یک اتاق بزرگ
استفاده از پارتیشن شیشه ای رنگی در یک مکان بزرگ

3. پارتیشن شیشه‌ ای رنگی

پارتیشن‌ها نوعی از دیوار هستند که بخش‌هایی از خانه و یا اداره را از هم جدا می‌کنند بدون این‌که آن فضا بسته به‌نظر بیاید. استفاده از پارتیشن شیشه ای رنگی برای خانه باید دارای این ویژگی باشد که خش بر ندارد. رنگ پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌تواند به دلخواه شما انتخاب شود و هر رنگی که بخواهید را می‌توانید سفارش دهید. پارتیشن شیشه‌ای رنگی می‌تواند فضای خانه را باز نشان داده و در عین‌حال می‌تواند رنگ و لعاب خاصی را به آن فضا بدهد.

استفاده از پارتیشن شیشه‌ای رنگی برای اداره این امکان را به مدیران می‌دهد که دید باز داشته باشند و کار کارمندان را نظاره کنند. ایجاد حس رقابت بین افراد کارمند با دیدن یکدیگر باعث می‌شود که انگیزه آن‌ها از کار بیشتر شده و کار خود را بهتر انجام دهند.

4. ساخت میز با شیشه رنگی

برخی موارد دیده می‌شود که میزهایی از جنس شیشه هستند و رنگ‌های متنوعی دارند. برای برخی از افراد این سوال پیش می‌آید که این شیشه‌ها چگونه رنگ می‌شوند. برای پاسخ به این سوال باید گفت که اضافه‌کردن برخی مواد فلزی به مواد اولیه شیشه باعث می‌شود که آن رنگ دلخواه را بگیرد. ساخت هر وسیله شیشه‌ای با این شیشه‌های رنگی امکان‌پذیر است. پس ساخت میزهایی از شیشه رنگی هم به همین شکل انجام می‌شود.

تفاوت شیشه رنگی خارجی و ایرانی را می‌توان با مقایسه‌کردن شیشه‌های رنگی میزها مشاهده کرد. برخی از افراد برروی میزهای چوبی خود هم شیشه رنگی قرار می‌دهند تا پاک‌کردن میز راحت‌تر باشد و مشکل خاصی ایجاد نکند که میز خراب شود.

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

 

سخن پایانی

در این مقاله تفاوت شیشه رنگی خارجی و ایرانی با یکدیگر را بیان کردیم. حال می‌توانید برای انتخاب بهترین نوع شیشه رنگی اقدام کرده و از میان انواع آن، گزینه مناسب را خریداری کنید. هر کدام از شیشه‌های رنگی ایرانی و خارجی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود است که آن را از نوع دیگری متمایز می‌کند.

شرکت شیشه تتراجام

سوالات متداول

  • شیشه رنگی ایرانی بهتره یا خارجی؟
    در مقایسه این دو مدل از شیشه‌های رنگی باید بحث کیفیت را مورد بررسی قرار دهید. مشخصا کیفیت شیشه رنگی خارجی بیشتر است. اما نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که باید عوامل دیگر را هم درنظر بگیرید. یکی از این عوامل که اهمیت بسیاری دارد سازگاری جنس ایرانی با آب‌وهوای داخلی است. استفاده از شیشه رنگی ایرانی برای مکان‌هایی همچون پارتیشن اداری یا خانه و یا مکان‌هایی از این شکل پیشنهاد می‌شود.
  • کاربرد شیشه رنگی چیست؟
    از شیشه رنگی مخصوصا شیشه لاکوبل برای موارد مختلفی از جمله فضای بین کابینت، ساخت پنجره، طراحی انواع میز شیشه ای رنگی، درب شیشه ای و … استفاده می کنند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۹ رای

12 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *